تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/10/08 - 00:03
کد خبر: 221040

در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی دانشگاه شیراز مطرح شد؛

انتخابات بهانه‌ای برای کودتا بود/ ریشه فتنه همچنان وجود دارد/ مدیر خسته و میلیاردر هرگز نمی‌تواند مشکلات مردم و جامعه را حل کند

انتخابات بهانه‌ای برای کودتا بود/ ریشه فتنه همچنان وجود دارد/ مدیر خسته و میلیاردر هرگز نمی‌تواند مشکلات مردم و جامعه را حل کند

مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور کامران باقری لنکرانی، بیژن نوباوه و سیداحسان قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه 7 دی ماه از سوی تشکل های دانشجویی و استادی دانشگاه های شیراز در تالار فجر پردیس ارم دانشگاه شیراز برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با استقبال کم نظیر دانشجویان شیرازی در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شامگاه سه شنبه 7 دی ماه تالار فجر پردیس ارم دانشگاه شیراز شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور کامران باقری لنکرانی، بیژن نوباوه و سیداحسان قاضی زاده هاشمی بود که به همت تشکل های دانشجویی و استادی بسیج جامعه پزشکی شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کانون فرهنگی بصیرت، تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد.

انتخابات بهانه ای برای به راه انداختن کودتا در کشور بود
بیژن نوباوه در این همایش با بیان اینکه حماسه 9 دی یک طلیعه ای از آگاهی و بصیرت انقلابی مردم ایران بود و به گفته مقام معظم رهبری انقلابی دیگر بود اظهار داشت: 9 دی انقلاب اسلامی را در برابر توطئه بزرگ دشمن بیمه کرد.

وی با بیان اینکه 9 دی روز بزرگی بود و علت بزرگی آن خنثی شدن توطئه بزرگتری بود که برعلیه نظام شکل گرفته بود افزود: اصطلاح فتنه زمانی استفاده می‌شود که بخواهند اساس تمامیت یک جریان را نابود کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که آیا فتنه 88 صرفا اعتراض بر سر یک انتخابات بود؟ عنوان کرد: انتخابات بهانه ای برای به راه انداختن کودتا در کشور بود زیرا به دلیل نوع ساختار نظامی کشور امکان به راه انداختن هیچ گونه کودتایی در کشور نبود بنابراین دشمن به دنبال راه انداختن کودتای درونی در ایران بود.

وی با بیان اینکه در کجای دنیا وقتی هنوز آرا شمارش نشده نامزدی مدعی پیروزی می‌شود؟ گفت: این دو نامزد بعد از اعلام نتیجه مدعی تقلب در انتخابات شدند و جریان فتنه 88 را هدایت کردند.

نوباوه عنوان کرد: یکی از وزرای کابینه فعلی به خود من گفت آقای میرحسین موسوی در همان زمان گفت که اگر 100 تا انتخابات در کشور برگزار شود من معترض همه آنها هستم در زمانی که این آقای وزیر برای جلسه رای اعتماد می‌خواست در مجلس حضور یابد گفتم این مطلب در مجلس می‌گویی گفت جرات نمی‌کنم.

وی اضافه کرد: دانش‌آشتیانی نیز که در دور اول نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند در جریان اعتصابات مسجد دانشگاه حضور داشت و خودش هم گفت که اشتباه کردم و در واقع نظری در این زمینه نداشتم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بیان کرد: به گفته جلیلی آمریکا و غرب از سال 87 به شدت به دنبال مذاکره با ایران بودند و این مذاکرات آنچنان خوب به نفع ایران پیش می‌رفت که مانند جنگ صفین به پشت خیمه معاویه رسیده بودیم و حتی طرف مذاکره با 20 درصد غنی‌سازی موافقت کرده بود.

وی با بیان اینکه طرف غربی و آمریکا که این همه دنبال مذاکره بود به یکباره در پاییز 87 درخواست تعویق مذاکرات به مدت یکسال را مطرح کرد، افزود: بعدا آقای محمدعلی ابطحی که در جریان 88 دستگیر شد در اعترافات خود به نقل از یکی از آقازاده‌ها گفت عده‌ای با عنوان اصلاح‌طلب نامه‌ای به اوباما نوشتند که این همه امتیاز به ایران ندهید یک سال صبر کنید در انتخابات 88 دولت جدیدی روی کار می‌آید.

نوباوه با بیان اینکه محور دور اول مذاکرات عدم اشاعه فعالیت هسته‌ای ایران بود و اصلا مباحث اقتصادی مطرح نبود افزود: روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید از نزدیکی انتخابات در ایران لحن دولتمردان آمریکا تغییر کرد و دیگر فقط مباحث هسته‌ای مطرح نبود.

وی با بیان اینکه کارهای رسانه‌ای که آمریکا و انگلیس در طول انتخابات کردند و نوع تبلیغاتی که در انتخابات و آشوب‌های تهران می‌کردند و حتی کشته شدن ندا آقا سلطان دقیقا کارهایی بود که در حلب می‌کنند، گفت: هر طور فکر کنید کشته شدن آن خانم، شعارهایی که داده می‌شد و هماهنگی‌هایی که در حرکت‌های خیابانی بود نشانگر یک سناریو هدایت شده برای ایجاد آشوب بود.

وی با بیان اینکه وقتی دیدند بحث تقلب در انتخابات راه به جایی نبرد سناریو را با مطرح کردن مسائل اقتصادی دنبال کردند گفت: بلافاصله بعد از رد تقلب در انتخابات سران فتنه به صورت هماهنگ در مورد مسائل و معضلات اقتصادی کشور صحبت کردند و این جای تامل دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بیان کرد: مسائل پیش آمده در روز عاشورا و آتش زدن عکس امام خمینی این بصیرت را به مردم داد که این حرکت‌ها سیاسی نیست و دین و مذهب و اعتقادات مردم را نشانه گرفته اند و همین باعث شد مردم برای دفاع از اعتقادات و اصل ولایت در 9 دی به صحنه بیایند.

وی با بیان اینکه وقتی آمریکا با حماسه 9 دی راه به جایی نبرد سناریو بردن مسائل ایران به سمت مسائل اقتصادی را پیش گرفت افزود: قطع‌نامه 1929 دقیقا در سالگرد فتنه ‌علیه ایران تصویب شد و کدهایی از داخل ایران به غرب داده شد تا این ماجرا و این تحریم‌ها ‌علیه مردم ایران اعمال شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند بعضی‌ها در داخل کشور از اعمال تحریم‌ها خوشحالند و می‌گویند باید به این شکل مردم از اصل انقلاب زده شوند گفت: فتنه 88 یک اعتراض انتخاباتی نبود و بعد از این جریان دموکراسی ایران زیر سئوال رفت.‌

هنوز ریشه‌های فتنه وجود دارد
سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: تاریخ نگاری حوادث 9 دی باید با توجه به اتفاقاتی که در سال 78 رخ داد، انجام شود.

وی با اشاره به حوادث کوی دانشگاه سال 78 گفت: حوادث کوی دانشگاه سال 78 به علت یک ندانم کاری رخ داد که منجر به حادثه ای علیه کل نظام اسلامی شد.

قاضی زاده با بیان اینکه حادثه کوی دانشگاه بیش از 5 روز طول نکشید، افزود: هدف در آن حادثه نیز براندازی و عبور از نظام بود هر چند در ابتدا یک حرکت دانشجویی مطرح شده بود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در دفاع از انقلاب در 23 تیر سال 78 خاطرنشان کرد: با حمایت مردم حادثه کوی دانشگاه خیلی سریع خنثی شد.

وی با بیان اینکه عوامل فتنه 88 و حادثه 78 از یک جنس بودند، تصریح کرد: در سال 88 چند زمینه جدی برای بروز فتنه وجود داشت که نخستین انها این بود که در سال 84 دولتی روی کار آمد که رویکردی متفاوت با دولت‌های قبل داشت، نوع ارزشها و آرمان‌هایی که این دولت مطرح کرد با ذائقه دولت‌های پیش از آن متفاوت بود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به دیگر عوامل شکل‌گیری فتنه 88 بیان کرد: غنی‌سازی هسته‌ای، تفکر استکبارستیزی و پیشرفت‌ها در صنعت هوافضا سبب شد که عده‌ای نخواهند این دولت در سال 88 دوباره بر سر کار آید.

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف نیروهای داخلی و خارجی متحد شدند و فتنه 88 را شکل دادند، اظهارداشت: فتنه 88 در واقع اتحاد نیروهای داخلی و خارجی برای سقوط گفتمان انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه فتنه 88 با طراحی خارجی شکل گرفت، گفت: نیروهای داخلی نیز در روند برگزاری انتخابات بر میرحسین موسوی اجماع و شعارهایی مطرح کردند که پس از انتخابات این شعارها یک به یک فروریخت. پس از فتنه جایگاه، ابهت و ابروی ایران نیز در مجامع بین المللی از بین رفت و حتی جایگاه ایران در بین طرفداران، مسلمانان و مستضعفان نیز متزلزل شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه فتنه 88 برخلاف حادثه کوی دانشگاه 8 ماه طول کشید، افزود: یکی از دلایل طولانی شدن فتنه همراهی برخی از کارکنان دولت و دیپلمات‌ها با جریان سبز بود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فتنه 88 از عبور از یک دولت و یک فرد به عبور از نظام رسیدند، گفت: در این میان رسانه‌های خارجی و بین‌المللی از این جریان حمایت کردند حتی برخی ساعت پخش برنامه خود را 24 ساعته کردند. در ان زمان ارتباطاتی با عربستان سعودی و قذافی برقرار شد، این ارتباطات همه برای نزدیکتر شدن به غرب بود و سبب طولانی شدن فتنه شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان تفاوت‌های فتنه 88 و حادثه سال 78 تصریح کرد: در 9 دی ماه سال 88 مردم براساس اعتقادات دینی و ارزشی و به دلیل توهینی که به ساحت امام حسین شده بود به خیابان‌ها ریختند. بصیرت حسینی به معنای تشخیص حقانیت در زمان خودش است، در 9 دی بصیرت حسینی محقق شد.

وی با بیان اینکه معتقدم هنوز ریشه‌های فتنه وجود دارد، افزود: فتنه 88 و عبور از این بحران باید درس عبرتی برای ما باشد، تاکید مقام معظم رهبری بر داشتن بصیرت دینی، اجتماعی و سیاسی برای شناخت است چراکه ممکن است این حوادث تکرار شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی هنوز از به کار بردن واژه فتنه ابا دارند، خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 یک فتنه بزرگ بود که در کنار واقعه 9 دی باید به عنوان وقایع درس آموز و در میان جوانان و دانشگاهیان مطرح شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به انتشار 6 جلد اسناد مربوط به فتنه سال 88 بیان کرد: هر زمان و هر جا با تشخیص درست از ولی فقیه اطاعت کردیم موفق بودیم اما تندروی و کندروی نسبت به ولایت فقیه ما را متضرر کرده است.

وی با بیان اینکه اگر حادثه سال 78 به خوبی تبیین می‌شد فتنه 88 شکل نمی‌گرفت، اظهار داشت: نباید وابسته به غرب باشیم چراکه آمریکا هیچ زمانی جز سقوط گفتمان امام خمینی را دنبال نمی‌کند، اگر تصور کنیم در قالب برجام یا مذاکرات امریکا از این نوع نگاه دست برمی‌دارد اشتباه است‌.

این فعال اسبق دانشجویی با بیان اینکه برجام یک قرارداد معمولی بود، گفت: اگر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند برای این بود تا بدعهدی و نوع نگاه آمریکا برای همه مردم مشخص شود.

وی با بیان اینکه در قانون جنگل سیاست سلطه حاکم است و آمریکا پیرو چنین سیاستی است، افزود: برای مقابله با این سیاست باید اقتدار ذاتی را آنچنان بالا ببریم تا هیچ تحریمی حتی شدیدترین تحریمها، یعنی تحریم بانکی، به ما آسیبی نزند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه تحریم‌های بانکی در سالگرد فتنه بر ایران تحمیل شد، خاطرنشان کرد: طرف امریکایی حتی به قول خودشان وفادار نبودند و از صد عضو حتی یک‌نفر به ایران رای نداد، این امر باید برای دولتمردان ما درس عبرت باشد.

نماینده مردم فریمان در مجلس بیان کرد: باید روی پای خودمان بایستیم و بدون وابستگی به هیچ کشوری ایستادگی کنیم تا سرنوشت درخشانی برای کشور رقم بزنیم.

امتداد حرکت مردمی 9 دی باید مردمی بماند
کامران باقری‌لنکرانی نیز در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه 9 دی سرمایه ما برای آینده کشور است اظهار داشت: امتداد حرکت مردمی 9 دی باید مردمی بماند.

وی با بیان اینکه در سال 88 شاهد به وجود آمدن یک اشرافی‌گری از سوی عده‌ای بودیم عنوان کرد: این عده به عامه مردم می‌گفتند ما بهتر از شما می‌توانیم برای شما تصمیم‌گیری کنیم و این غرور و تافته جدا بافته بودن بزرگ‌ترین مشخصه افرادی بود که فتنه 88 را تا 9 دی ادامه دادند.

لنکرانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های 9 دی این بود که عامه مردم در مقابل یک عده که متکبرانه و مغرورانه می‌گفتند ما بهتر از شما می‌دانیم ایستادند افزود: ویژگی ضد تفرعن بودن 9 دی باید یادمان بماند زیرا این ویژگی برای آینده انقلاب اسلامی کارساز است.

وی بیان کرد: حماسه مردمی 9 دی درس بزرگی است که باید هرکسی مسئولیت دارد آن را به یاد داشته باشد و این که جایگاه کنونی را وامدار مردم است.

وزیر اسبق بهداشت با تاکید بر اینکه دشمن یک لحظه از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و این چیز عجیبی نیست گفت: زمانی باید تعجب کرد که ما از این دشمنی غفلت کنیم، مدیریت دشمن تلاش کرد صحنه سال 88 را به صحنه جنگ احزاب تبدیل کند و اعتماد کردن به این دشمن کار اشتباهی است.

لنکرانی با بیان اینکه 9 دی قله افتخارآفرینی است که با تمسک به آن انقلاب بیمه می‌شود، گفت: آمریکا قصد داشت با فتنه 88 همین جنگی که الان در سوریه و عراق است در ایران راه‌اندازی کند که 9 دی نقطه‌ای بود که این سناریو دشمن باطل شد.

وی از 9 دی به عنوان صحنه حضور میلیونی مردم بدون جانبداری سیاسی یاد کرد و خاطرنشان کرد: شعارهای 9 دی شعارهای انتخاباتی نبود شعار دفاع از ولایت بود و ارزشمند بودن این حرکت به همین دلیل بود.

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود راهی نداریم جز اینکه با مشارکت مردم و توجه به مردم مسیر را طی کنیم افزود: ما باید به روزی افتخار کنیم که مسئولان ‌بگویند ما شرمندگی داریم چون برای اشتغال مردم و حل مشکلات مردم کاری نکردیم نه اینکه شرمندگی خود را خرج بازی‌های سیاسی و دعواهای انتخاباتی کنند.

وزیر سابق بهداشت با بیان اینکه 40 درصد جمعیت کشور زیر 30 سال هستند و 10 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد، گفت: باید مدیریتی درون‌زا در کشور به وجود آید که از این ظرفیت ها استفاده کند و در تعاملات جهانی نگاه درون‌زا داشته باشد و به داشته‌های کشور تکیه کند.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد لایحه بودجه دولت استقراض خارجی است افزود: ما در کشور خود سرمایه کم نداریم و سپرده های دیداری بانک های کشور 86 هزار میلیارد تومان است که می‌تواند موتور محرکه خوبی برای پیشرفت کشور باشد اما متاسفانه مدل مدیریت کشور ما کمتر به این ظرفیت‌ها توجه می‌کند.

لنکرانی با بیان اینکه هزینه‌های جاری کشور رو به افزایش است خاطرنشان کرد: هزینه جاری دولت امسال 240 هزار میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی سال آینده نیز 300 هزار میلیارد تومان است و این یک بحران محسوب می‌شود زیرا دولت نباید گران اداره شود و باید هزینه جاری خود را کاهش دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top